Wednesday, June 23, 2010

world cup!world cup!

haluu..entri ini ialah cerita pasal bola..;) ya,saya suka bolasepak..saya dulu ialah peminat setia m.u.tapi dulu lah masa zezaman eric cantona sehinggalah zaman kung fu kick dia tu.lelama mcm dah tak berapa sgt dgn m.u kerana dah alih angin ke liga sepanyol.sebab masa tu zaman ronaldo naik dan beberapa world top player mcm zidane,roberto carlos,rivaldo dan ramai lagilah.paling best ialah masa world cup yg buat kat korea tu.aku x ingat tahun bila.masa tu aku paling suka dgn team brazil (sekarang pun)sebab ada roberto carlos.walaupun dia ialah org pendek tapi cemerlang bila buat free kick.paling best masa dia buat free kick bentuk pisang (-_-;)(banana kick) bola yg dia sepak lurus tetiba menyerong kat dpn gol terus masuk.ai..sgt aneh.

tahun ni ada beberapa team yg aku minat selain brazil.hmm..spain,belanda dan argentina.aku tak suka team eropah sebab entah..tapi kalau siapa faham total football mesti setuju dgn aku ;)tapi agak aneh kan bila tiba world cup tetiba ramai plak suka bola?hehe..biasalah..teringat plak ada sorang kawan aku yg beria sembang bola masa tgk brazil lawan china dulu.siap jerit2 plak tu..tetiba kata 'hah!penalti!' aku yg tengok sama terkejut jgk.mana ada player jatuh kat kotak penalti?hand ball pun tidak?rupa2nya free kick!hohoho!sembang beria tapi free kick dgn penalti pun x tau?itu jenis support player hensem.bkn tgk team pun heheh..sorang lagi aku tanya..kau minat team apa (soalan utk pilihan team world cup).dia jawab 'barcelona' jatuh!!tak!tak!mana ada negeri barcelona dlm world cup!

tapi aku pun takla faham sgt secara menyeluruh rules bola nih.aku masih lagi keliru bila bola faul.body contact mcm mana yg boleh.adakah pengadil boleh score gol?koff!!pilihan aku tahun ni mungkin argentina atau brazil.tapi aku tgk portugal pun semcm je?team eropah?kim salam je la..hehehe..apa2 pun enjoyla ye..xkisahla sokong team mana pun..org lain dah sampai afrika dah..malaysia?liga sendiri pun tunggang langgang!

2 comments:

  1. team eropah tu macamana rupa dia? aku mmg langsung tak mengikuti perjalanan world cup sebab sibuk berkebun di fesbuk.

    walaubagaimanapun aku sokong team turki walaupun tak masuk bertanding tahun ini...
    *blushing*

    ReplyDelete
  2. rupa seperti misae makan depan tv.koff!

    daripada sokong turki lebih baik kau sokong team tanjung minyak *menjeling

    ReplyDelete